3 Ogos 2012


Sudah hampir setahun Satu Hala tidak menulis ke Malaysia Instinct ni.

Ingatkan nak bersara terus. Lepas tu tak jadi...lepas tu berminat nak menulis balik.

So...keputusan akhir ialah nak menulis...cuma tak sekerap dulu.

Tapi gaya penulisan...semangat anti Cina dan semua tu akan cuba dikekalkan dengan sebaik mungkin.

Banyak tu intro dah la kan.

So, penulisan yang pertama ini selepas cuti lama adalah berkaitan dengan minah cipan pokok bernama Abby OhBabi...bukan Abby Abadi.

Dah tengok gambar kat atas tu...

Bukan main sedap kan dia duk peluk jantan tu....bekas laki dia...diulangi..BEKAS LAKI...

Oloo..ustazah...stim ka kena peluk balik?

Itu bukan laki kau la...malu la sikit....

Mana pergi hukum hakam kau? Mana pergi kau punya 'kalau sebut nama kat sana takut nama saya tertinggal'

Mana pergi kau punya pertanyaan mengapa ramai perempuan sekarang tak suka pakai tudung?

Dasar pa nun tata punya betina. Sound orang bukan makin gagah. Bila datang time sendiri...main pulun aje.

Kalau free for all...Satu Hala pun nak set temujanji untuk peluk.

Kita kurang Islamik sikit la...peluk tak pakai apa-apa...ok tak? Takkan dengan Norman boleh dengan Satu Hala tak boleh kan...kawan-kawan Satu Hala pun ramai jugak yang nak...

Tanya orang nape tak pakai tudung konon...hakk tuiiiii!
 
Oleh: Satu Hala 

90 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

90 Komen:

  1. Kalau macam ni lah gaya tulisan dan isi perut Satu Hala di bulan Ramadan ni, aku syorkan pencen terus saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perangai satu hala sama dgn perangai cybertrooper pas. suka guna ayat kurang ajar dan memaki hamun orang. nampak sekufu

      Padam
  2. siapa satu hala ni, cipan!...lipan!...tupai...

    BalasPadam
  3. ala...kimak mana la yang butt hurt...kimak bernama QalamQabut ropanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Stakat nk tulis cm ni...bek xyah la... Ingt tlisan tu jnis nk mmbina ka... Ni tulis pkai emosi.... Wat malu jaa....

      Padam
  4. admin mulot puake...bute ke hape...?? mane ade pelok...n 4 yo information....depa BERLAPIK OK....repeat...BERLAPIK....
    bln2 pose nie nk bukak aib org...xpasal ABBY dpt pahle free....ko dok lapo je r admin ooooiiii.....
    ABBY 2 DA TENTU SEDANG MENUJU JALAN ALLAH...admin...KO HADE...????????????

    BalasPadam
  5. satu hala?? kasarnya bahasa.. ada gak rupanya penulis yg x berbudi bahasa mcm ko ni. anak sapa la ni?? like father like son or like mother like daughter??

    BalasPadam
  6. pergh satu hala..
    ko xreti tengok gambar tu betul2 ke? sape peluk sape? ke memang mata hati ko dah tertutup sampai nampak salah orang je...

    BalasPadam
  7. Abby bagi peluk...samalah tu. Tangan abby sebelah kat belakang norman, ramai tul kafir dan munafik cuba betulkan tindakan ustazah tu kan. sian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nmpak ka tgan lgi sbelah tu? Jgn ske nk label org ssuke ati...klo salah sapa dosa?

      Padam
  8. Ooo....x peluk....tp kena peluk bole? tgk la tangan jantan tu kat mana....abby x bdosa...sbb dia 'terpaksa' dipeluk??? ahahahahha....

    Ni lah masalah penyokong taksub bodoh ni....yg haram jadi halal...asalkan yg buat tu org PKR/PAS....sedarlah ISLAM ADALAH ISLAM....tidak semestinya PAS saja...

    BalasPadam
  9. oohh....berlapik boleh....meh sini aku peluk bini ko berlapik.....Islam apa ko blajar tu? bodoh!

    BalasPadam
  10. PENULISAN YG PALING BODOH DAN BIADAP DARI SEORANG BLOGGER !!!!! BAHALOL.. Jga la tutur kata tu... keja nk jatuhkan umat islam... dh la guna perkataan USTAZAH.. jgn ingt wanita yg sudah berhijab akan terus serta merta menjadi seorg ustazah!.. OTAK ada xguna !! kaum macam kau ni laa yg merosakkan n memecah belahkan umat islam... kalau rasa tindakan abby xpatut..xperlu nk heboh n besar2kan hal ni.. cukup laa kau simpan dlm diam..ramai org dh tgok photo abby tu..org lain pon boleh menilai sendiri.. kau xperlu kecoh nk hebohkann... sb DOSA kau lg banyakkk ko dpt........

    BalasPadam
  11. kalau ye pon nak komen org..lapik sikit lah bhsa tu..bulan2 puase bt dosa je..

    BalasPadam
  12. Astaghfirullah...smpai begini skali ke nk jatuhkn air muka org?nk kutuk org sana sini di bulan yg mulia ni?sedihnyaaa...ya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang...berikanlah petunjuk kepada kita manusia yg lemah ini..hindarkanlah dan hapuskanlah segala kezaliman dari masyarakat ini...

    BalasPadam
  13. Xkesa laa kalau sape salah dekat sini, yang penting kita xtahu ape sbb Abby biarkan diri dye mcm tu..
    Maybe tetiba norman peluk abby time gmbr kena snap..
    Xkesah laa, manusia bkn slalu btol dan xbuat salah..
    Dan die bkn ade pangkat ustazah pon..
    Masalah orang kita bile ade je individu yg kembali ke jalan Allah terus diherdik dan diberi gelaran Ustaz/ustzah..
    Die nak kembali, kita doakn kejayaan nya..
    Sekurang2 nya, die akui kesalahan die yg lalu dan cube kembali, tapi Satu Hala ?
    siap mengaku kurang Islamik lagi ?
    da tahu tapi xnak berubah, apakah !!?
    semoga kita semua diberi keampunan dan mati dalam keadaan beriman kepada Allah swt..

    - yang baik tu dr Allah swt, yg jahat tu dari aq -

    BalasPadam
  14. Walau apapun pilihan Abby jagalah perbuatan dan lisan kerana itu semua akan dihisab. Kalau tidak berpeluk pun tapi ia tetap haram kerana bukan ada ikatan persaudaraan atau muhrim. Ingat! Syurga Allah bukan murah....

    BalasPadam
  15. Bagus norman madu dua lah

    BalasPadam
  16. kalo macam inilah penulisan satu hala...baik ko xyh updet ape2.tak usahla nk membanyakkan sampah kat intenet.maklumat yg langsung tak membina. dahlah rasis satu Hal, membuat fitnah kat org baik satu dosa lain. sanggup bat penulisan penuh mencarut demi ape? demi Allah ke?..aku doakn ko akan berubah....

    BalasPadam
  17. Bodo nya admin ni. Astaghfirullah

    BalasPadam
  18. Bertaubatlah Admin. Firman Allah: “Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang.”(Surah al-Hujarât:12)

    Sabda Rasulullah Sallallahu ’alaihi wasallam yang bermaksud: “Wahai golongan yang beriman dengan lisannya, tetapi tidak beriman dengan hatinya. Janganlah kamu mengumpat kaum Muslimin dan janganlah mengintip keaiban mereka, maka barang siapa yang mengintip keaiban saudaranya, nescaya Allah akan mengintip keaibannya dan siapa yang diintip Allah akan keaibannya maka Allah akan membuka keaibannya walaupun dirahasiakan di lobang kenderaannya.” (Hadis riwayat at-Tirmidzi)

    Kita sepatutnya menutup aib sesama Muslim dan berhenti daripada menyebut-nyebut serta menyiarkannya, sebagaimana firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang suka menghebah (menyiarkan) tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat.” (Surah an-Nûr:19)

    BalasPadam
  19. astaghfirulah halazim..oii satu hala! ko nmpk ka tangan abby peluk norman? nmpk? ckp ikut sedap mulut je..org da berbaik pun d pndang tk baik..sendiri ckp kurang islamik,sedar juga diri tu ar..? ada hati plak nk ckp2 psl hukum hakam islam utk mengutuk org...piirahh....klu diri bilang sendiri kurang islamik tu,buat2 la mcm kurang islamik bah..jgn nk berdakwah utk mengutuk org..puii....

    BalasPadam
  20. O JUMPA AKU MEMANG AKU PIJAK ORANG MULUT MACAM KO NI ADMIN.KALAU KAU BAGUS NAK JATUH KAN AIB ORANG MARI SINI AKU NK BERTUMBUK DENGAN ORANG MACAM KAU NI! KAU NAK JUMPA KAU BGTAU BILE!!!!

    BalasPadam
  21. admin ni mereng aku ingat..ko fkir ilmu agama ko bgus sgt ker nak mengata org cam tu..ko ni cuma bijak mengata2..tp bebal berkata2..nk berdakwah pon ikut la cara islam..anak yahudi ke apa ko ni....!!!

    BalasPadam
  22. ble pla ye nampak tangan abby kat belakang norman,ish cubalah jgn nak buruk sangka sangat...

    BalasPadam
  23. Biarlah. Umat manusia skrg bkn perfect pn. Jgn nk hina dia. Buat tmbh doa je. Baik doa kebaikan utk mereka. Cegah kemungkaran dgn hati. Itulah selemah2 iman. Drpd trus menghina dan hinaan anda thdp mereka dijaja ke laman sosial. Kemudian ada yg like. Pergh.. MasyaAllah..

    BalasPadam
  24. Kafir lahnat pnya penulisan..camni la gaya nyer..

    BalasPadam
  25. klu btl niat nk elakkan kemungkaran g tegur direct kt abby..jgn post mcm ni..ni name die bukak aib org..kn bukak aib org 2 pn dilaknat oleh allah..hurm..nk jage tepi kain org lain kene la make sure tepi kain sndri tip top..ni x..da mcm ketam ajr ank brjln je aku tgk...

    BalasPadam
  26. orang y cetek akal nye penulisan.semoga Allah merahmati mu di bulan Ramadhan ni.

    BalasPadam
  27. kesian Abby kena target hanya kerana join PAS. ramai lagi artis tergedik2 terkinja2 tertonggeng2 yang join UMNO, takde pulak ko nak shoot.

    betul lah Nabi kata, nak berdakwah ni mesti ramai yang tak suka..

    BalasPadam
  28. sapakah gerangan penulis mulut puaka ni.kesian hidup ko..suka2 ckap orang cipan and babi. cermin diri dulu sempurna ke tak.kalau diri sempurna takla mulut puaka macam ni..lagi satu jangan racist sangat ok.kadang2 yang kita tak suka tu la yang akan tolong masa susah...

    BalasPadam
  29. Kau bukan Tuhan nak hukum/mengata si Abby tu.

    BalasPadam
  30. Berpeluk berlapik dan tanpa menaikkan nafsu atau syahwat. Klu korang berpeluk tp dgn menaikkan syahwat, mmg la takde akal. Lg2 tak berlapik. Supo lembu bodo. Tahu lembu bodo? Xdop akal. Penulis mmg lembu bodo. Yg komen bukan2 ni pon same. Alhamdulillah dia berubah ke jalan Allah. Korang? Hado? Mmg patot korang xdpt hidayah. Sbb mulut lancang korang. :)

    BalasPadam
  31. Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani. [al-Hujurat 49:12]

    BalasPadam
  32. Dan Allah jualah yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi untuk membalas orang-orang yang berbuat jahat menurut apa yang mereka lakukan dan membalas orang-orang yang berbuat baik dengan balasan yang sebaik-baiknya.

    (Iaitu) orang-orang yang menjauhi dosa-dosa besar serta perbuatan-perbuatan yang keji, kecuali salah silap yang kecil-kecil (yang mereka terlanjur melakukannya, maka itu dimaafkan). Sesungguhnya Tuhanmu Maha Luas keampunan-Nya.

    Dia lebih mengetahui akan keadaan kamu semenjak Dia mencipta kamu (berasal) dari tanah dan semasa kamu berupa anak yang sedang melalui berbagai peringkat kejadian dalam perut ibu kamu; maka janganlah kamu menganggap dirimu suci. Dialah sahaja yang lebih mengetahui akan orang-orang yang bertakwa. [al-Najm 53:31-32]

    BalasPadam
  33. Kahkahkahkahkah!!!!!admin diam je admin,xde telo ke ap??dasar kibod warrior..go die la..phuuii!!!!

    BalasPadam
  34. kalau kene hack marah pulak...
    asyik nyusahkan aku jer...adehh

    BalasPadam
  35. aku x hairan ..gaya pnulisan mmg taraf blogger umno... brapa ringgit utk artikel nih? kah kah

    BalasPadam
  36. Admin. Bersedia la ko kelak ALAH SWT akan buka aib ko. Aib diri kita sendiri pun ALAH SWT larang kita buka inikan pula aib org lain. Di mana letaknya iman dlm diri admin? Lebih baik jgn tulis langsung jika apa yg admin tulis tu akan menambahkan lgi stok dosa admin. Ingat la, ALAH SWT blh ampun semua dosa hambanya kecuali dosa hambanya dgn hambanya yg lain melainkan hambanya itu meminta maaf pd org yg dia membuat dosa.

    BalasPadam
  37. Abby menjawab isu ini di

    http://striveforjannah.weebly.com/1/post/2012/08/minah-cipan-pokok-bernamaabby-ohbabi-bertaubatlah-wahai-penulis.html

    BalasPadam
  38. admin ko pon sma nih..seb baik xknal,klo xlme dah admin ni aku bubuh tapak kasut..amboi posa2 ni nak ngata org tu babi...ko tu mulia ke hapa?

    BalasPadam
  39. mmg satu hala jer la ko bleh pg, pg neraka....

    BalasPadam
  40. Dah xde kerja agaknya korang semua ni.. dok mempromosi pecah belah je.. padahal agama yang sama..

    BalasPadam
  41. sudah la admin.. dah la sndiri mengaku x islamik tp mengaku islam.. cermin diri dulu.. kau tgk gmbr lain, buh tajuk lain.. dah dpt dosa besar... fitnah namenye.. atau mgkin kau ade ape2 ni ngn abby? kau jeles kn?? haha.. (mesti kau marah kn aku wat spekulasi cmtu).. same je cm kau wat spekulasi membabi buta kt abby..

    BalasPadam
  42. Ya Allah. Moga2 hatimu dbersihkn sblum sempat nyawamu dcabut. Nauzubillah...

    BalasPadam
  43. penulis blog ni, ayat ayat dia macam perempuan lah. perempuan yang penuh hasad dengki.
    bawa mengucap lah.... tak baik menjatuhkan air muka orang. kang tak pasal pasal kena saman..

    BalasPadam
  44. Aku rasa elok kalau Satu Hala buat permohonan maaf kepada Abby, sekurang2nya kat sini. Perbetulkan semula halatuju tu. Ini bukan satu hala ke arah kebaikan bagi Abby ataupun penulis sendiri. Kalau rasa pandai terlebih sangat hingga nak mintak maaf pun tak tahu, aku ulangi syor aku sekali lagi... pencen terus saja. Dosa pun tak bertambah.

    BalasPadam
  45. sekali kite bukak aib org sepuluh kali aib kite Allah bukak...islam tak ajar cara menegur saudara seislam dgn mengaibkan org...pertuturan pun islam ajar bertutur dengan lembut bukan cara maki hamun..

    BalasPadam
  46. tp bkn kak abby yg peluk la, norman yg peluk,,,
    tgk gaya kak abby duduk, tgn dia dlm telekung,,,

    BalasPadam
  47. astarfirullallah.. bulan posa bnyakkan amal cuba mpertngkatkan diri, mperbaiki diri d jlan Allah.. bukan cuba maibkan org len.. kita sesama saudara islam saling mbantu sesama islam supaya myiapkan diri tuk tempoh dialam akhirat sana nnt..sedih la baca ayat admin ni tulis..udah2 la cari ksalahn org len.. klu ya brani nk tegur seseorg pa kata admin tegur perempuan islam supaya menutup aurat..skurang2nya dpt jugak pahala.. siap dapat bonus g brganda2 pahala Allah bg. maaf la klu mguris sesama la kta cuba mmperbaiki diri djalan Allah..Allah maha pgampun dan maha pnyayang.

    BalasPadam
  48. suka2 hati membabikan orang..boleh nilai lah pemikiran dan tahap IQ blogger ni macamana, malah tahap ilmu agama nya bagaimana... malu pada Allah, yg berikan pinjam tangan utk boleh menaip...

    BalasPadam
  49. Superimpose ni

    BalasPadam
  50. y peluk tu norman hakim bukannya abby..abby tu perempuan bukannya jantan..semak gambar kasi jelas sebelum nak sembur orang..xpasal2 ko ajak orang baca fitmah ko ni..tanggung la..

    BalasPadam
  51. bagus jugak ada si satu hala ni. dia telah membantu Abby mendapat pahala di bulan yang penuh barakah ini. btw satu hala pintu taubat terbuka luas di bulan puasa ni. bertaubatlah, mohonlah keampunan daripadaNya dan tinggalkan lah segala kekejian dan kemaksiatan.

    Ya Allah... aku telah melaksanakan tanggungjawabku sebagai seorang muslim memberi nasihat kpd manusia lain. Ampunilah segala dosaku dan berilah petunjukMu dan bimbinglah kami agar kami terus berada di atas jalan yang benar. Ameen.

    BalasPadam
  52. APA HAL DENGAN SATU HALA NI...
    MEROYAN KE?

    BalasPadam
  53. Satu hala ke neraka ke? Mulia sungguh kenyataan.

    BalasPadam
  54. admin oh babi....

    BalasPadam
  55. beginilah amalan yahudi memecah belahkan umat islam...membuka aib org islam...satu hala langsung tak jaga amalan dibulan puasa...ke tak puasa...sembahyang dan puasa menghindarkan kemungkaran...jika kemungkaran masih berlaku..mungkin anda tak berpuasa...

    BalasPadam
  56. Kalu atas alasan berlapik.. Main pelacur xberdosa la asalkan pakai kondom..berlapik... 

    BalasPadam
  57. inilah sial di akhir zaman

    BalasPadam
  58. inilah blogger sial akhir zaman

    BalasPadam
  59. Sebut nama orang, buh nama babi...masha allah, agama apa blogger ni? kalau buh nama lu taruk perkataan babi kt belakang amacam?..aku penyokong umno, tapi aku tk sokong penulisan 'babi'

    BalasPadam
  60. hampir 90% komen mengkritik taraf bahasa dan adabnya sama dengan admin..ludah kelangit terkena dahi sendiri....

    BalasPadam
  61. Bukan 90 %...98 %!!!! ;p

    BalasPadam
  62. ko admin dok hina sorg..ko tgok brape rmai hentam ko blek..blan yg mulia ni xyah r ko tulis bukan2..nk beramal pon bkn camni caranya..ada cara yg lg mulia kalo nk tgur ksalahan org..

    BalasPadam
  63. Law slh..x kira spe..tgur cra baek..dlm islm..nk ubh seseorg...adlh ngn cra klembutn..bkn kekerasan...

    BalasPadam
  64. admin b0d0w admin babi admin beruk admin anjing admin bolo. .wakakakaa..

    BalasPadam
  65. bulan puasa kerja puak umno ni memfitnah je tau...tak guna lah ko puasa tp fitnah orang.

    BalasPadam
  66. :) mengaku tak islamik tapi mengaku islam. Pathetic admin ni. Menulis terlalu mengikut perasaan peribadi.

    BalasPadam
  67. Lawak la penyokong Pakatan Sewel bagi komen2....kutuk admin kononnya bdosa menggunakan ayat begitu....tp pada masa sama sendiri pun maki admin....hahahahhha....woii tgk cermin la....

    BalasPadam
  68. admin mengundang sumpah seranah dr pembaca hahahha... kalo itu yg di mahu dgn keberkatan bln puasa ni gua amin kan...aamiiin...

    BalasPadam
  69. ya allah ko ampunkanlah dosa admin ini yang banyak membuat fitnah.

    BalasPadam
  70. MEMANG HARAM PUN GAMBAR DI ATAS. BUKAN MUHRIN TIDAK BOLEH BERPELUK. ORANG BERLAPIK HANYA BILA BERSALAM. KALAU BOLEH BERSENTUH WALAUPUN BERLAPIK, MAKNA KITA BOLEH SENTUH SEMUA TEMPAT BAHAGIAN TUBUHNYA. YANG HARAM TETAP HARAM, YANG SALAH TETAP SALAH. JANGAN NAK UBAH HUKUM ALLAH. SILA DELETE GAMBAR INI, LEBIH BANYAK KEPADA PERKARA YANG MEMBAWA DOSA. LAGI SATU YANG KOMEN BUKANNYA BERCAKAP PASAL AGAMA. LEBIH KEPADA PENDAPAT PERIBADI DAN EMOSI. HANYA GOLONGAN MEREKA SAHAJA BETUL WALAUPUN TERANG2 BENDA ITU SALAH. YANG PASTI SAPA YANG PERCAYA ABBY ABDI JANGAN LUPA HANTAR BORANG, NANTI MATI MAKLAIKAT TANYA BORANG HANTAR KE X LAGI. KALAU TIDAK ANDA BUKAN BERJUANG DENGAN ISLAM

    BalasPadam
  71. hahahahahha.. stupid writing from u dummy admin..

    BalasPadam
  72. assalamualaikum admin, saya rasa tak baiklah kalau admin sebar gambar abby abadi bukak aib dia. sekurang2nya dia cuba berubah ke jalan ALLAH.yang namanya manusia tak pernah lepas dari berbuat silap.baik saya atau admin sendiri, nasihat saya lebih baik admin tulis sesuatu yang ada manfaat untuk orang baca bukan aib orang lain tak kiralah pasal abby abadi ke atau sesiapapun .saya rasa banyak lagi berita boleh dikongsi, berdasarkan url malaysia instinct yang awak gunakan ini elok2lah berita2 seperti sukan olimpik ke. jika awak rasa awak nak teruskan topik bergossip ni eloklah tukar url tu sebab tak elok bawa nama malaysia untuk gossip-gossip yang sebenarnya tak perlu pun.

    BalasPadam
  73. Izzati husna, ada seorang yang baik hati dan memang bagus. Tetapi anda eprlu juga beri nasihat orang yang dibelah sana sama. Dua2 buat salah. Gamabr di atas itu haram, tetapi banyak yang mengatakannya halal.

    BalasPadam
  74. CAKAP-CAKAP orang meroyan nak kalahhh...!!!

    BalasPadam
  75. jgn ceritakan keaiban org lain kelak Allah akan membuka aib kita..

    BalasPadam
  76. Saya geli bila ada penyokong pembangkang kata jgn buka keaiban orang. pru12 berkeping2 gambar paklah dipaparkan dalam hara(mjadah)kah yg seperti ini. tak de pulak haram ya. prk k. terengganu hadi yg keluar fatwa boleh buka aib pemimpin. dah si abby ni nak masuk arena kepimpinan dengan berpolitik payung pas, pakai la fatwa hadi tuh!!

    BalasPadam
  77. bodo punye admin... org munafik mcm ko lah yg pecahkan umat skrg nie. mulut mcm jubo ayam. pikiran mcm kaldai.kecoh kau memang x bertempat. dgn benda yg kau tulis tu org dah boleh bayang yang ko nie jenis mcm maner.cakap serupa babi, idea pun mcm babi... ko sebenarnya babi kot????

    BalasPadam
  78. Ya la...kita kat m'sia berbilang bangsa...so jagalah sensiviti masing2....

    BalasPadam
  79. Duduk di m'sia tak baik anti2...kita kan 1 malaysia...bersatu-padu....duduk aman-damai....

    BalasPadam
  80. fitnah ja tak tau ka dosa awat yg bodo sangt

    BalasPadam
  81. Anjing2 PAS ni melalak sakan kalau puak mereka kena tegur. Yang HARAM pun jadi HALAL. Yg Abby tu pegi duduk rapat2 dengan Norman apsal gatal tak habis ke? DH bukan MAHRAM lagi..dulu gatal sgt nk bercerai.. dlm Ceramah kuat sgt mengutuk cari salah orang lain, tapi dia sendiri miang dengan laki orang, xkesah le lapik atau tak tapi berhimpit2 raoat dengan ex jantan dia tu kira mendekati ZINA jugak.. yg HARAM tetap HARAM lah.. wahai caii PAS oiii.. ptuihhh..!

    BalasPadam
  82. laki dia yg peluk... bukan dia... mato buter kah admin

    BalasPadam
  83. Haram bertentangan mata dengan yang bukan muhrim. Apa lagi bergambar bersama+ berpelukan begini. Mudahan allah swt mengampunkan segala kekhilafan ini.

    BalasPadam
  84. Aku doa jika niat si penghasil ni jahat, Allah sahaja yang membalas jahatnya. Amin.

    BalasPadam
  85. layak jadi setan drp ustazah

    BalasPadam

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!