5 Disember 2012


Semalam MI ceritakan bagaimana usaha mencari isteri Ketua Cawangan Pas yang 'hilang' 3-4 hari di SINI.

Part III

Bersama Ustaz Saidi dan suami yang juga ketua cawangan pas ketika itu, sepupu Ustaz Saidi dan kawan-kawannya yang lain juga turut bersama. Rata-rata mereka ketika itu adalah pelajar pondok yang sudah senior atau sudah berusia. Untuk makluman pembaca, pondok pengajian agama di Kelantan bukan saja terdiri dari pelajar yang berusia seawal 12 tahun, ada juga pondok yang masih kekalkan tradisi menerima warga emas sebagai pelajar dan juga golongan dewasa yang ingin menambah ilmu tanpa mengharapkan sekeping sijil atau ijazah. Sekadar menafaatkan Ilmu Islam di usia yang sudah lanjut.

Bertolak dari rumah Si suami, dengan dua buah kereta mereka menuju ke stesen keretapi Kuala Krai. 

Sebaik saja keretapi singgah di stesen, Ustaz Saidi bersama Si suami dan rakannya yang lain terus naik dan berjumpa dengan "master" yang bertugas mengawal selia penumpang. Ustaz Saidi bertanya bilik manakah yang digunakan oleh wakil rakyat tersebut, "master" dikatakan menunjukkan bilik di mana wakil rakyat pas itu berada.

Nombor bilik kelas pertama yang digunakan oleh Adun Pas tersebut adalah VIP No 1, koch khas yang selalu digunakan oleh orang kenamaan.

Tanpa membuang masa, menurut Ustaz Saidi, beliau mulanya mengetuk pintu koch beberapa kali namun tiada jawapan dan beliau, Ustaz Saidi mengambil keputusan membuka pintu dengan menendang pintu bilik tersebut.

Sebaik saja pintu bilik VIP No1 terbuka, Ustaz Saidi bersama Si suami dan sepupu beliau, Ahli Jawatan Kuasa Bahagian Pas, Ustaz Fauzi menerpa masuk dan terbukti apa yang selama ini bukan lagi khabar angin, ianya telah mengesahkan bahawa cerita-cerita yang tersebar di kalangan penduduk Pasir Puteh terbukti benar. Isteri kepada Ketua Cawangan Pas berada di atas perut Wakil Rakyat Pas.

Menurut Ustaz Saidi, beliau tidak dapat menahan marah begitu juga dengan Hj Fauzi maka sebiji penampar hinggap di kedua pipi pasangan yang sedang asyik masyuk melakukan dosa besar. 

Ketika itu Wakil Rakyat Pas sudah terkedu, menangis minta dilepaskan, menangis memohon maaf di atas perbuatan terkutuk, begitu juda dengan isteri ketua cawangan pas tersebut. Bagaikan dirasuk hantu, melolong memohon ampun kepada Sang Suami yang hanya mampu menitiskan airmata.

Si suami bagaikan terpaku, terpinga tanpa kata dan tak mampu berbuat apa-apa, menurut Ustaz Saidi, yang melihat kejadian itu bukan beliau seorang, bukan Hj Fauzi bersamanya sahaja malah saksi yang datang bersama mereka juga melihat kejadian yang memalukan bagi seorang Wakil Rakyat Pas dan isteri kepada ketua cawangan pas. Malah lebih dari itu, penumpang yang ada berdekatan dengan bilik tersebut juga melihat peristiwa yang amat hina bagi seorang yang kononnya pejuang parti yang mengguna pakai nama ISLAM.

Saksi utama, Ustaz Saidi terkilan bila melihat Sang Suami yang hanya alirkan airmata, tak mampu memarahi isterinya dan jauh sekali untuk melepaskan geram kepada Wakil Rakyat Pas tersebut. Janji untuk ceraikan kiranya beliau melihat sendiri isterinya dengan orang lain juga hilang begitu saja. Longlai dan lemah keluar dari keretapi menuju ke kereta mereka. Meninggalkan Ustaz Saidi dan Hj Fauzi uruskan masalah tersebut.

Tambah Ustaz Saidi, bilik dalam koch VIP No1 umpama bilik penganting baru, pakaian kedua pasangan mungkar berselerak dan isteri ketua pas cawangan hanya mampu menutupi tubuh bogelnya dengan sehelai tuala yang berwarna merah.

Esok, cerita benar apa yang terjadi di rumah Mursyidul Am Pas Malaysia, Menteri Besar Kelantan dan juga momokan sebagai Ulama Ulung Pas bakal MI ceritakan.

Bagaimana riak muka Nik Aziz ?
Bagaimana jawapan Nik Aziz ?
Bagaimana dengan mudah Nik Aziz letak kepentingan parti melebihi segalanya dan bagaimana bermula dari saat itulah Ustaz Saidi dan rakan yang lain bertindak keluar dari Pas kecuali seorang saksi. Kenapa saksi tersebut enggan keluar parti bakal MI dedahkan !


17 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

17 Komen:

  1. kenapa tak rakam video ,,,ayyyooo peliklah....
    zaman sekarang ni video senang nak rakam...baru mantap cerita nih...

    BalasPadam
  2. Yang ada bukti video pun taknak mengaku masih menafikan dan taknak terima bukti itu....terus dikatakan bukti itu besi takleh diterima....hipokritnya manusia..

    BalasPadam
  3. Semua penduduk setempat dah tahu ttg kes ni dan endingnya. N.Ajiss kan berkawan dgn Syiah. Sedikit sebanyak terpalit juga amalan "taqiyyah" Syiah. Sama dgn Mat Sabu yg ditangkap dlm bilik hotel dgn bini org. Sekejap sangat kata dia. Maksudnya kalau sekejap tak apa ler kot. Senang cerita, matlamat menghalalkan cara :-) Setakat 1 kes skandal N.Ajiss bisa "ampun"kan demi "memperjuangkan Islam" dari kacamata beliau yg mungkin dah agak blur2 demi PJ.

    BalasPadam
  4. bising la.. PAS cakap buat repot kepada yang berkenaan. Senang nak ambil tindakan atau diambil tindakan pada yang repot. Tadak berani pun..

    BalasPadam
  5. wong says,
    tak perlu la kita aibkan maruah orang takut nanti maruah kita teraib pula, yg bersalah tetap salah.

    BalasPadam
  6. cerita fitnah ni bukan dah lapuk ke? ni kenapa nk kecoh balik?? ooo..sbb nk pilihanrayeeeee.. hahaha butthurt punya umnosss

    BalasPadam
  7. nak kabor..org pas baik2 belako..x salah wat cam tu...janji b*rit bini org sedap..

    BalasPadam
  8. PAS parti jahanam, menghalalkan cara, kalimah Allah dipolitikkan jadilah PAS barua DAP dan PKR.

    BalasPadam
  9. CERITA LAMA KA CERITA BARU KA..YANG PASTI PAS MEMANG PARTI LAHANAT...BERSELINDUNG DISEBALIK SERBAN DAN JUBAH KONONNYA TERLEBIH ISLAM DEPA DARI ORANG LAIN...HAKK TUIHH...

    BalasPadam
  10. Der... citer lama erk? Lapuk erk? Kata dulang paku serpih.... pembangkang pun sama lah pakai citer lapuk.. pegi daa mabuk.. aku dah rs mcmana PAS memerintah... kata org korup.. dia lagi lah rakus korup.. aku tahu sbb mende jd psl korup tu jd dpn mata aku... confirm aku takkan pangkah PR lagi..

    BalasPadam
  11. hahaha.. cerita tahyul UMNO... adoi... sapa percaya memang dia tak pernah pergi sendiri siasat kebenaran CERITA ni dan hanya membaca bloq macam ni...
    lupa plak.. ekekekeke
    pada empunya blog jangan memperbodohkan diri yer
    http://propartiislammalaysia.blogspot.com/2011/01/siri-51-fitnah-zina-gambar-isteri-saidi.html

    BalasPadam
  12. Laaa...ada lgi fitnah nie...tak habis2....hehehe

    BalasPadam
  13. Da buka blog ko tu..
    Xde ape pon nk kaitkn.
    Alasan x logik la beb.ko ni pakar kamera ke nk ckp gmba 2 palsu?
    Agaknya bila org PKR main bini ko baru ko tau mcm mana sakit ati kan...

    BalasPadam
  14. Dia manyak syok sbb pelir ADUN tu besar n main lama.Hikhik.

    BalasPadam
  15. Pilihanraya ker tidak... cerita baru ker lama.... salah tetap salah... jangan nak sorok2... nanti jatuh subahat.....

    BalasPadam
  16. Ya...kita lihat saja kelanjutannya

    BalasPadam
  17. parti yg dituduh sekular memecat anggota yg tidak bermoral sedangkan parti yg mengaku memperjuangkan islam membela dan mempertahankan anggota mereka yg tidak bermoral. siapa yg memperjuangkan islam sebenarnya ni.....

    BalasPadam

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!