12 Januari 2013




Tepat jam 2pm seperti yang diwar warkan oleh penganjur demo, hanya lebih kurang 10ribu hingga 20 ribu sahaja yang hadir untuk bersama Himpunan Selamatkan Shamsidar ini.

Memalukan malah amat mengaibkan.

Mat Sabu bagaikan dipanah dengan busur tumpul di celah kangkang, beliau bangun dan mundar mandir sekitar Stadium Merdeka seolah-olah mencari akal baru apa alasan terbaik nak beritahu peserta demo haram ini.

Nak guna alasan polis tidak bekerjasama tak boleh, rakyat dah tahu bahawa polis telah mengizinkan mereka berkumpul dalam Stadium Merdeka, tiada sekatan jalanraya, tiada halangan nak pakai baju color apa saja malah nak berniaga seperti pasar malam pun DBKL tidak ambil tindakan.

Janji dan slogan yang di canang hampir setahun untuk kumpulkan sejuta peserta demo hanyalah omong kosong Mat Sabu dan beberapa pengikut kanan beliau. Ada yang berpendapat, Mat Sabu mencari kekayaan segera untuk kumpul duit dan dana dari Anwar dan Dap serta peserta dengan angka sejuat tersebut.

Bila letak angka sejuta bakal datang ke KL, maka banyak belanja yang terpaksa di keluarkan, kertas kerja Sejuta Orang memakan belanja lebih dari RM 100 juta yang mana dalam perkiraan Mat Sabu, Anwar tiada masalah untuk keluarkan peruntukan sebanyak itu.

Mat Sabu diberitakan ambil kesempatan kumpul kekayaan dan diwaktu yang sama kumpul duit untuk beliau jaga jawatannya sekarang dan juga modal kiranya beliau jadi calon PRU13.

Kita boleh lihat di luar perkarangan Stadium, yang banyak hanya gerai jualan makanan dan minuman serta menjual cenderahati kumpulan demo masing-masing. Ada yang kata, penjaja wajib bayar sewa kepada Mat Sabu.

Riuh rendah di luar Stadium hanya dengan bunyi tiupan trompet plastik yang dijual dengan harga RM15, itu pun tiada diskaun. Dalam Stadium yang ramai hanyalah anak-anak muda yang dipunggah dari Pantai Timur dengan berbekalkan RM30 setiap orang serta menginap dalam bas atau surau di hentian rehat. Itulah keluhan peserta dari Pantai Timur.

Peserta dari pondok Kedah di letakkan dalam hotel sekitar Chow Kit dan kebanyakan peserta Anti Lynas Cina Dap menginap di Hotel 5 Bintang, Times Square Bukit Bintang kerana di sana masakan babi salai keh=gemaran mereka banyak di sediakan.

Harapan Mat Sabu dan kelicikan Mat Sabu dalam Himpunan haram ini bakal meranapkan segala impian pakatan haram ke Putra Jaya.

MI bakal Up Date secara langsung hingga jam 8 malam.
4 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

4 Komen:

  1. peserta perhimpunan ni kalau nak kata bodo macam melampau tapi kalau nak kata cerdik lagi lah melampau. nuar ngan samsidar yang bersedap-sedapan alih2 ada pulak cai yang sanggup beratur berbaris melalak ditengah2 hujan semata2 untuk aljuburi punya kegiatan. mereka ni tak rasa ke dipergunakan. tengok ye belum memerintah lagi nuar dah gunakan rakyat sebagai benteng mempertahankan dirinya. sedangkan yang melakukan perkara2 rendah moral dia ngan samsidar tu.kalau dah pegang negara tak tau la cam ner

    BalasPadam
  2. Moga Allah mengampuni dosa2 kamu yang memfitnah.
    Ya Allah, jadikanlah mulut kami sentiasa sujud kepadaMu , agar mulut kami tak bersedia lagi menceritakan keburukan dan keaiban orang lain.
    Ya Allah, jadikanlah mata kami mata yang sentiasa sujud kepadaMu agar mata kami tak bersedia lagi melihat keburukan dan keaiban orang lain.
    Ya Allah , jdkalah telinga kami telinga yang sentiasa sujud padaMu , agar telinga kami tidak lagi bersedia mendengar kburukan dan keaiban orang lain. Ya Allah, bila kamu sujud, tetapkanlah hati ini terus sujud pdMu... dan apabila kami bangkit , tetapkanlah hati ini agar terus bersujud kepadaMu sampai hari kiamat...

    BalasPadam
  3. dok tunggu juga up date sampai kul 8.00mlm.....ade brani

    BalasPadam
  4. menyesal aku melepak kat situ tanpa ada hasil. bayaran x dapat2

    BalasPadam

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!