24 Februari 2013



Mengikrarkan cinta sehidup semati, sepasang kekasih di China nekat bunuh diri, mati bersama-sama. Dengan cara terjun dari jambatan tanpa mengenakan busana alias telanjang.

Aksi mereka membuat heboh warga yang melintas di jalan Kota Guangzhou Guangdong, China. Keadaan jambatan seketika menjadi ramai. Para pengendara yang melintas banyak yang berhenti untuk menonton aksi sejoli tersebut. Jalanan pun menjadi sesak.
Beberapa warga yang berhenti cuba mendekati untuk memujuk pasangan tersebut, agar menghentikan aksi bunuh diri. Namun sepasang kekasih itu kukuh menolak. Mereka berkata, hubungan mereka tidak direstui orang tua dan mendeklarasikan cinta sejati mereka.

"Orang tua kami tidak setuju menyetujui hubungan kami. Itu sangat menyakitkan bagi kami. Padahal, kami selalu ingin bersama. Ini sebagai bukti kepada semua orang bahwa kami akan selalu bersama dalam situasi apapun," teriak mereka, saat dibujuk warga, seperti dikutip Orange.co.uk, 21 Februari 2013.

Mereka tidak menghiraukan ajakan warga. Suasana pun semakin tegang, saat dua sejoli mulai cuba terjun dari jambatan setinggi 30 kaki atau 9 meter itu. Tak lama, polis tiba di lokasi untuk memujuk pasangan tersebut.

Beruntung, sepasang kekasih akhirnya luluh. Mereka menghentikan aksinya di tengah kerumunan para warga. "Kami terus memujuknya. Evakuasi sempat terhambat kerana angin cukup kencang. Akhirnya mereka mahu. Keduanya langsung diberi selimut kerana kedinginan," kata juru bicara kepolisian.

0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komen:

Catat Ulasan

Free Search Engine Submission

Blog Serius - Serius Beb!

Dari Bilik Berita

Loading...