Portal Berita Online Paling Hot!!!!

Home » » Video Skandal Mustapha Ali Dengan Gadis Melayu & Cina ?

Video Skandal Mustapha Ali Dengan Gadis Melayu & Cina ?

Written By Semut Pink on 18 Februari 2013 | 10:27 PG



Suzana gadis manis  berasal dari Binjai Kertas, Hulu Terengganu dengan tiba-tiba mempunyai syarikat yang didaftarkan atas namanya Berkat Timber Trading, No Pendaftaran TR 0046100 H ditubuhkan pada 10 Julai 2003 dengan jenis perniagaan Pembalakan dan Menjual Kayu.

Gadis ini adalah pekerja kilang papan Aneka Timber Wakaf Tapai yang dimiliki cina DAP kroni Pas bernama Simon Yeo Kim Team atau dikenali oleh masyarakat tempat sebagai ‘Cina Anak Babi”.

Suzana dan syarikat ini adalah proksi ‘Cina Anak Babi’ ini, apatah lagi Suzana adalah anak saudara kepada orang kuat Pas di kawasan itu bernama Deraman bin Ayub atau Deraman Rambut Uban.

Kawasan Balak yang diberikan kepada gadis ini seluas 6 500 ekar atau 2 600 hektar...teramatlah luas, terletak di Merang, Setiu Terengganu.

Nilai kawasan ini pada waktu itu tidak kurang dari RM5juta atau RM6 juta atau lebih.
Setiausaha Agung Pas yang merupakan Exco Kanan dan Pengerusi Pelaburan Yayasan Terengganu yang bertanggungjawab meluluskan kawasan ini kepada Suzana (Berkat Timber Trading).

Manakala waktu itu, Haji Hadi, Presiden Pas selaku Menteri Besar Terengganu adalah Pengerusi Yayasan Terengganu.
Wakaf Tapai adalah terletak dalam kawasan Dun yang diwakili Mustaffa Ali waktu itu, Pengkalan Berangan. 

PENYELEWENGAN YANG DIKESAN DILAKUKAN IALAH:

Layari di SINI
Share this article :

4 ulasan:

Anonymous berkata...

Melambak lagi kroni UMNO yang untung pasal balak ni. Peduli apa kau semuanya sama je!!

Anonymous berkata...

kiranya betul kroni umno melambak,pas jgn le ikut pulak.buktikan pas bersih dari segala2 yg tak sehat,jadikan pas rol model dimalaysia ni.buat sebersih2nya, pasti rakyat malaysia akan memberi sokongan padu.ini paku dulang paku serepih,kata orang dia yg lebih.

Anonymous berkata...

Ini sebenarnya masaalah besar yang melanda pengikut2 taksub Pas.Bila buka pekong mereka,mereka kata orang Umno punapa kuarangnya buat benda yang sama jugak.Itu je modal yang mereka ada.Bukankah Pas dah label orang Umno/BN dan apa2 jugak yang berkaitan dengan Umno/BN semuanya haram,berdosa,tak islamik,zalim,perompak harta rakyat dan bermacam2 lagi tomahan.Tapi bila kena batang hidung sendiri cepat2 menuding jari mengatakan Umno pun apa kurang.Sepatutnya orang Pas parti islam ni tak buatlah benda yang orang Umno buat yang dikatakan zalim kerana rampas hak rakyat sekarang sendiri pun buat malahan lebih teruk melibatkan beribu2 hektar sama ada digodolkan atau diserahkan bulat2 kepada dap;Dulu kata Umno bersekongkol dengan MCA dan MIC haram kerana berbaik2 dengan orang kafir tapi sekarang Pas dengan Dap lagi dasyat sampai nak tuntut guna kalimah Allah dalam Injil versi B Melayu yang teruknya PKR pun dua kali lima dengan Dap sokong membabi buta krana hendak ke Putrajaya;Dulu2 seingat saya semasa budak2 sekolah 40 tahun lalu sebut saja parti Pas terus terlintas dalam kepala bahwa Pas adalah sebuah parti Islam tulin tapi sekang bila berbaik dengan Dap dan Pkr perjuangan asal telah jauh terpesong dari islam tukar mperjuangkan kebajikan tidak lagi bertujuan menegakkan Agama Islam.Ini semua tak lain tak bukan untuk ambil hati ahli2 parti Dap yang mereka bersekongkol dan jugak Pkr.Jadi Pas tak payah nak berdolak dalik dalam pas sekarang semuanya bergolak ,semuanya bercakap tak serupa bikin.Ustaz Nasha pergi dengan Najib ke Gaza untuk beri semangat dan tunjuk simpati kepada rakyat Palestin sesama Islam yang diganyang oleh yahudi pun Nik Aziz marah dan terus pecat .Sepatutnya adab orang melayu dan islam kita sama2mendoakan serta merestui mereka2 yang menyertai lawatan tersebut demi Agama.Akhir2 ni Nik Ajis buat tak tau pulak bila Husam buat bodoh pergi jumpa pemimpin BN Sarawak untuk tujuan yang dia sendiri tau.Kenapa Nik Ajis atau Hj Hadi tak beri surat tunjuk sebab bukankah yang Husam jumpa tu pemimpin tertinggi BN Sarawak yang Pas telah doakan suruh KO agar terus lenyap dibuka bumi ini supaya Pas boleh terus hidup dan ujud dibumi Malaysia yang bertuah ini bersam2 rakan kongsi Dap kafir harbi dan Pkr hingga dunia kiamat???Wahai pengikut2 tegar Pas insaf lah sebelum terlambat......!!!!!

Changing Our Mindset berkata...

bezanya pendedahan kat sini vs. pendedahan oleh rafizi or RPK, mereka sertakan senarai pemegang shm seperti dlm simpanan ROC/ROC/KLSE sbg bukti.

Kalau buat cerita tanpa bukti macam ni serupa la mcm baca surat khabar yg hanya ceritakan berita tanpa bukti. Jadi, dimanakah buktinya?

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA INSTINCT - PORTAL BERITA ONLINE - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...