27 Mac 2013



Label melabel memang rutin pakatan pembangkang, lebih-lebih lagi PKR. Bukan sahaja hebat dalam bab 
melabelkan orang, 'rebranding' atau melabelkan diri sendiri tak tertanding rasanya oleh lawan atau pun kawannya sendiri.

Bukannya Umno yang terhegeh-hegeh sangat hendak melabelkan pemimpin PKR terutamanya Anwar, tapi diri sendiri yang gedik semacam seolah-olah tak dapat jubur jantan bertahun lamanya. Justeru, bagi menaikkan namanya dipersada tanah air, senario-senario seperti liwat, zina, dalang sana sini dan sebagainya sengaja dicipta agar orang akan melabelkannya dengan gelaran tertentu. Melalui gelaran itulah secara tak langsung namanya akan nampak hebat.


Oleh kerana buta dalam agama dan adab, Anwar dan budak suruhannya dalam Suara Pakatan Rakyat (SPR), melabelkan arwah Dr Muhammad Uthman El Muhammady sebagai mendiang (sini). Biasalah kalau ulama tersohor dalam Pas pun Anwar selamba je bodohkan, inikan pula tokoh agama yang selalu menyatakan kebenaran dan menyanggah perbuatan terkutuk Anwar.

Tiada apa yang perlu dihairankan kerana sememangnya puak-puak pembangkang suka merendah-rendahkan maruah seseorang. Sudahlah diri sendiri tidak bermaruah, mereka ingin mengajak sama orang lain agar tidak mementingkan maruah. 

Anwar sebenarnya lupa bahawa dia tidak selamanya menongkat langit. Satu hari..mungkin esok atau lusa dia akan mati dan kuburlah akan menjadi 'kondo villa'nya. Dan dikuburnya akan tercatat butir kematian Anwar yang berbunyi 'Mendiang mati kerana kecewa tidak dapat menjadi perdana menteri pada PRU13. Meninggalkan seorang balu dan beberapa gundik termasuk gundik lelaki'.
0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komen:

Catat Ulasan

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!