14 November 2014


Heboh di media sosial ketika ini adalah tentang kemunculan eksklusif selebriti realiti tv, Kim Kardashian di laman web PaperMag dot com.

Kami tidak mahu bercerita panjang lebar tentang foto-foto Kim itu tetapi lebih tertarik dengan aplikasi permainan video Kim Kardashian: Hollywood yang telah berjaya mengutip sejumlah USD43 juta hanya dalam tempoh 3 bulan ia dilancarkan pada Jun.

Kutipan itu menjadi rekod tertinggi bagi syarikat pembangunnya, Glu Mobile. Malah jika semua kutipan bagi aplikasi-aplikasi milik Glu Mobile digabungkan, ia belum dapat menyaingi kutipan yang telah dibuat melalui Kim Kardashian: Hollywood. Glu Mobile mensasarkan untuk mengutip sebanyak USD200 juta sehingga hujung tahun ini.


Kim Kardashian: Hollywood adalah satu permainan fantasi bagi pemain yang ingin menerokai kehidupan seorang selebriti. Untuk mencapai tahap selebriti setaraf Kim Kardashian dengan lebih cepat, pemain perlu membuat pembelian ‘in- app purchase’ seperti rumah banglo virtual di Malibu dengan harga USD10.

Dalam satu temubual bersama Matt Lauer dalam rancangan Today Show pada bulan Ogos, Kim menekankan tentang fungsi kawalan ‘parental controls’ untuk mengawal pengguna di bawah umur daripada melakukan pembelian ‘in- app purchase’ tanpa kebenaran ibu bapa mereka. Kim yakin aplikasi permainan videonya adalah sangat menarik dan mampu mengundang ketagihan seperti Candy Crush. Oleh itu, adalah menjadi tanggungjawab ibu bapa bagi mengawal anak-anak mereka dan memastikan tidak ada kad kredit disambungkan pada aplikasi berkenaan.


0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komen:

Catat Ulasan

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!