18 November 2014


Keinsafan menyelinap dalam sanubari apabila mendengar perkhabaran kisah aneh yang sedang melanda bumi suci Mekah sekarang.

Gempar, apabila langit kota suci itu dilihat bertukar menjadi merah pekat dan gelap pada waktu tengahari selama dua hari berturut-turut kebelakangan ini.



Kejadian yang berlaku  kira-kira pukul 1.30 tengahari semalam terutamanya, menimbulkan beribu persoalan pada jemaah yang melihat.


Meskipun cuaca tanah suci Mekah dibasahi air hujan pada sebelah siang, kegelapan yang melanda langit didakwa berbeza dengan fenomena mendung yang acapkali berlaku sebelum hujan – gelapnya dikatakan menyerupai kegelapan pada malam hari!

Sesungguhnya ini bukan omongan kosong kerana ianya benar-benar  terjadi.




Kisah ini menjadi viral di media sosial apabila tetamu Allah di bumi suci tersebut turut meluahkan kegusaran melihat fenomena aneh tersebut.

Difahamkan, hingga kini tiada penjelasan paling meyakinkan bagi menjawab tentang fenomena aneh ini baik oleh kerajaan Arab Saudi sekali pun.

Adakah fenomena aneh ini sebenarnya petanda dan peringatan kepada manusia?

Umat islam semestinya maklum, antara petanda besar kiamat makin hampir adalah bila dunia dilitupi kabut tebal hingga menjadikan dunia gelap gelita.

Allah berfirman. “Maka tunggulah hari ketika langit membawa kabut yang nyata, yang meliputi manusia. Inilah Azab yang pedih. Mereka berdoa, Ya Tuhan kami hilangkanlah dari kami azab itu, sesungguhnya kami akan beriman”. (Al Dukhan: 10-12)

Video ini, satu lagi bukti sahih peristiwa aneh sedang melanda Mekah.

Sesungguhnya Allah SWT berkuasa ke atas sesuatu dan jika DIA menghendaki sesuatu perkara berlaku, maka tiada yang dapat menghalang.

Kita tidak akan tahu bila Jibrail bakal datang merenggut nyawa tapi yang pasti, ajal pasti tiba.

Jika benar ini adalah petanda, moga kita semua diberikan berkesempatan untuk bertaubat. – MYNEWSHUB.CC

Oleh : KAKAK BUNGA
Kredit Gambar: Mynewshub.my
0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komen:

Catat Ulasan

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!