13 Disember 2014



Sungguh kejam tindakan ibu  ini, seharusya seorang ibu harus melindungi anaknya sendiri dari segala mara bahaya yang ada. Namun bagi salah seorang ibu di China ini malah jauh sebaliknya, ia cuba memakan anaknya sendiri yang baru saja ia lahirkan.

Pegawai perubatan kelihatan sangat sedih menjelaskan kronologi saat mereka mencari seorang ibu yang cuba memakan bayinya sendiri yang baru saja dilahirkan hari itu juga.

Seorang jururawat mencari wanita itu, yang bernama Li Zhenghua 24 tahun, dengan rahangnya masih dalam keadaan menggigit lengan bayi itu dan berusaha untuk memakannya hidup-hidup.

Dia kemudian membunyikan penggera dan cuba untuk menarik dan menyelamatkan bayi tersebut, tetapi ibu itu menolak.


Doktor pun terpaksa harus menggunakan menggunakan ubat penenang sebelum akhirnya bayi tersebut boleh diselamatkan.

Tindakan kanibalisme mengerikan tersebut berlaku di sebuah hospital bandar Shenzhen, China selatan Guangdong Province, di mana sebelum ini wanita itu ditemui oleh pekerja yang sedang bekerja dalam keadaan hamil  sendirian dan telah melahirkan saat masih dalam perjalanan menuju hospital.

Setelah berada di hospital, ia kemudian diletakkan pada salah satu bilik. Usaha pun dilakukan untuk menghubungi keluarga yang rapat dengan pesakit.

Pada hari ketiga berada di hospital, Ibu ini mula menunjukkan kelakuan aneh. Seorang jururawat hospital bernama Liu Tianlun mencari ibu tersebut sedang menggigit-gigit bayinya sendiri di bahagian lengan.


Jurucakap hospital mengatakan: "Ini benar-benar sangat mengejutkan, lengan bayi itu cedera parah dan mengalami tidak hanya lebam-lebam tetapi juga pendarahan akibat gigitan.

"Untungnya, doktor berjaya memasukkan sesuatu kedalam mulut wanita itu untuk menahan gigitan dan kemudian mengangkat rahangnya.

"Selepas itu doktor kemudian memberinya sedatif dan menyelamatkan bayi tersebut untuk dibawa ke tempat yang lebih selamat."

Polis mengatakan dari hasil siasatan didapati bahawa wanita itu sebelum diusir oleh ibu mertuanya walaupun dalam keadaan hamil selepas Li mula berkelakuan aneh.

Li nampaknya telah lintang-pukang di jalanan sekurang-kurangnya beberapa minggu atau lebih sebelum akhirnya diselamatkan oleh pekerja yang kebetulan melihat.

Siasatan sedang dijalankan untuk mengetahui apa motivasi yang mendorong wanita itu melakukan aksi tersebut dan haruskah bayinya diambil oleh kerajaan.


0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komen:

Catat Ulasan

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!