26 Januari 2015


Harga tiket syarikat penerbangan tambang murah AirAsia dijangka akan turun susulan pengumuman surcaj bahan api berkuat kuasa hari ini.

Pemansuhan ini melibatkan semua penerbangan dalam kumpulan AirAsia termasuk AirAsia X, Thai AirAsia X dan Indonesia AirAsia X.

Ia dilakukan sejajar dengan penurunan harga minyak mentah dunia.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes dalam satu kenyataan berkata sebagai syarikat penerbangan tambang murah, usaha digiatkan untuk memberikan harga yang berpatutan kepada para penumpang.

“Keputusan ini dibuat pada bulan November 2014, sejajar dengan penurunan harga minyak global.

“Walau bagaimanapun, kita hanya mampu untuk melaksanakannya sekarang. Kami percaya menghapuskan surcaj bahan api dan mengurangkan kos perjalanan akan menjadi dorongan besar kepada industri pelancongan.

"Ini akan menjadi satu kelebihan kepada pengguna, tetapi ekonomi juga akan mendapat manfaat daripada ini kerana industri pelancongan dapat memberikan peluang pekerjaan yang besar," katanya.

Dengan penghapusan surcaj bahan api dari tambangnya, penumpang dapat tiket domestik dari serendah RM19 sehala, dan penerbangan antarabangsa daripada RM49 sehala.

0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komen:

Catat Ulasan

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!