29 April 2015


Sejak kebelakangan ini, aplikasi Dubsmash menjadi kegilaan netizen sehingga akaun Facebook dan Instagram kita dibanjiri dengan video ini. Apakah itu Dubsmash sebenarnya?

Dubsmash adalah aplikasi ‘lip syncing’ yang membolehkan pengguna telefon pintar memilih petikan lagu ataupun petikan rakaman audio terkenal dari filem, rancangan TV dan lain-lain dalam berbagai bahasa untuk rakaman video sendiri.

Klip itu kemudian boleh dikongsi melalui WhatsApp, Facebook, dan Instagram. Nak jadi Mariah Carey? Taylor Swift ataupun Minion? Aplikasi ini boleh menjadikannya kenyataan!

Bukan satu, dua tetapi beribu – ribu pengguna telefon pintar dari seluruh dunia menggunakan aplikasi Dubsmash ini.

Walaupun aplikasi ini boleh menyebabkan ketagihan, ada sesetengah berpandangan aplikasi ini cukup baik untuk meredakan tekanan.

Nampaknya, selebriti terkenal seperti Hugh Jackman, Khloe Kadarshian, Kylie Jenner, Chrissy Teigen, Mitchell dan Ashley Benson turut terpengaruh dalam budaya Dubsmash ini.

Malah, bukan sahaja artis antarabangsa, artis tempatan seperti Siti Nurhaliza, Nora Danish turut terlihat menggunakan aplikasi Dubsmash ini. 

Jika anda masih belum mencubanya, anda boleh memuat turun aplikasi Dubsmash yang disediakan di iOS dan Android hari ini.
0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komen:

Catat Ulasan

Lazada Malaysia

Blog Serius - Serius Beb!